Google Reklam Yönetiminde Dikkat edilmesi gerekenler
Google reklamları tıpkı Meta da olduğu gibi profesyöneller için müthiş karlı bir alandır. Ancak bunun hafife alınması ve gelişi güzel kelime yazıp reklam verilmesi insanların ciddi anlamda zarar etmelerine neden oluyor. Herşeyi hafife alan biriyseniz ve bunun profesyönel bir iş olduğuna inanmıyor olabilirsiniz.
Gerçek şu ki paranızın %80'ini sokağa atıyorsunuz. Bu durum yaş, bölge birde anahtar kelimeden ibaret birşey olarak gördüğünüz için böyle. Bunu yaptığınızda alakasız insanların önüne reklam çıkartıp dönüşümü olmayan gösterimlerle para kaybettiğiniz gibi, insanları da reklam kirliliği ile rahatsız edip antipati kazanıyor bile olabilirsiniz. İllede kendiniz birşeyler yapacaksanız (ki önermem işini önemseyen bir profesyonelle çalışırsanız kendi aldığı ücreti zaten fazlasıyla tasarruf ettirdiği için çıkaracaktır ayrıca daha etkili bir reklam da yapmış olursunuz.) bazı şeylere dikkat edin milli sermayemizi de çöpe atmayın.
İşte size birkaç tiyo.
- Dönüşümleri kullanın çünkü verdiğiniz reklamın faydasını, verimliliğini ölçmeniz için bu gerekli. Araçlar ve Ayarlar Dönüşümler kısmını yapılandırın. Bunu web sitenize entegre etmeniz (Sepete ayrı, kesin satışa ayrı, ürün incelemeye ayrı, favoriye alınanları ayrı etiketler koymalısınız Bunların tekrar etmeyecek şekilde olmasına da özen göstermelisiniz. Örneğin Sepet etiketinde value değeri ürün adedi ile aynı olmalı ama siparişte sipariş toplam tutarı value değerine yazdırılırsa daha iyi olur. Çünkü google raporlarda bu puanları size her halükarda ₺ olarak gösterecek ama siz sepettteki değerin aslında ₺ değil ürün adedi olarak yorumlamalısınız.) gerekiyor. Bu etiket olayı metadan aşinaysanız metanın pixel'ine benzer özellikler gösteriyor. Bilgi sahibi değilseniz profesyönel birinden destek almalısınız.
- Marka listelerini girin. Buna araçlar ayarlar Markalar menüsünden ulaşabilirsiniz. Bu size önemli ölçüde tasarruf sağlar. Çünkü Biri sattığınız ürünün başına blue diamond veya a101 yazdıysa kullanıcı ona girecek zaten. Boşuna paranızı harcamamış olursunuz. Markaları hariç tutmalısınız.
- Negatif anahtar kelimeleri belirleyin. Tıpkı markalar gibi tasarruf etmenize yardımcı olur. Örneğin Bilezik kelimesine reklam verirken imitasyon satmıyorsanız imitasyon, emitasyon, replika, replica nagetif kelimelere ekleyin. Yada perde satıyorsanız betonu negatife ekleyin çünkü perde beton diye bişey var. Bu da bir araştırma ve önemli bir iştir.
- İnsanlar ürünlerinizi yada hizmetlerinizi nasıl arıyor bunu araştırın. Bunun için keywordsheeter.com u kullanabilirsiniz. Profesyöneller daha kapsamlı ücretli araçlar da tercih edebilir. Bu tür araçlar sizin marka ve negatif kelimelerinizi bulmanıza yardımcı olabilir.
- Anahtar kelime planlayıcıyı kullanın bu size kelime teklifinizde nekadar para ödeyebileceğiniz konusunda fikir verir. 1 lira ödeyecekken 3 lira 5 lira ödemeyin.
- Ön hazırlık ve Tasarruf konusunda kullanıcı olarak yapabilecekleriniz bu kadar. Gelelim artık reklam kampanyası oluşturmaya. Öncelikle ihtiyacınız nasıl bir kampanya ise onu belirlemelisiniz. Örneğin aramalara reklam verecekseniz arama ağı reklamlarını seçmelisiniz. Burada google teklif yöntemini iyi anlamalısınız. Bu biraz para kaybettikten sonra tecrübeyle oluşacak birşey. Örneğin akıllı teklifi kullanıp dönüşüme göre bir teklif verebilirsiniz. Yani satış olursa bu kadar para verebilirim gibi. Burada google teklifiniz iyiyse sizin ürününüzü sattırmaya çalışacak. Kötüyse paranız geri görüntülemede eriyecek. ROAS yüzdesi vererek de ilerleyebilirsiniz ya da dönüşüm değerine de odaklanabilirsiniz. Burada da Google sizin satış adediniz ile değil de cironuzla ilgili bi artış yapmaya çalışacak. Yani ucuza sattılan zaten satılır. Yanında ne satabilirsin. Denemeler, tecrübeler. Sonuçta bedel ödemeden tecrübe edinemezsin. Bu madde çok uzadı. Bu kadar yeter.
- Eğer web sitenizden satış yapıyorsanız web sitenizi Google Merchant Center e bağlamalısınız. Bu size site sağlayıcınız tarafından verilecektir. Bu feed.xml dosyanızı Merchant center a girmelisiniz. Google alışveriş listesine çıkmanız çok önemli. Merchant center hesabınızı da google ads ile ilişkilendirmelisiniz (Ayarlar Bağlı Hesaplar). Bu sayede Alışveriş sekmesinde de üst sıralarda çıkmak için reklam ağını kullanabilirsiniz.
- Görüntülü reklam ağı kullanırken "Keşfet" bölümünü göz ardı etmeyin. Ürünlerinizle ilgili ilginç bilgilerin yer aldığı SEO uyumlu bir sayfa ve logo kullanmadığınız ilginç bir resim ile, insanların reklam algısından uzak bilgilendirici bir yazı yazarak alım-istek arzusu oluşturabilirsiniz. Bunun için talep oluşturma ile ilgili araştırma yapabilirsiniz. Keşfet herkes tarafından göz ardı ediliyor bu bir avantajdır.
Herşeyi doğru yaptınız ama satış yok çünkü bu kabiliyet web sitenizde de olmalı. Doğru görsellerin kullanımı, kreatif reklam oluşturma, talep oluşturan görseller, harekete geçirmeyi teşvik eden görseller, kampanya sayacı, sepette ilave satışa ekstra indirim, 3 al 2 öde gibi bir sürü yeteneklere sahip olmalı. SEO bakımından çok güçlü olmalı. Gerektiğinde reklama ihtiyaç duymamalı. Bunun bir mağaza olduğunu unutmamalısınız ve satış yapanın site olduğunu tıpkı iyi bir satış elemanı, müdür gibi davranan yeteneklerle de donatılmış olması gerektiğini bilmelisiniz. Sitenizi de ciddiye almayıp 15 bin liraya 20 bin liraya 3 güne teslim sitelerden aldıysanız bu iş nasıl yapılmaz onu tecrübe ediyorsunuz demektir. Sonunda da "pazar yerine koymazsan satamazsın, abi yok, yalan abi, hepsini denedik biz" diyenler kervanına katılırsınız. Geçmiş olsun. Ama şunu da bilin 5 milyon 10 milyon lira verip yazılım firmalarına web sitesi yaptıran dev firmalar salak oldukları için bu paraları vermiyorlar. Onlarında 15bin liraya yapacak yeğenleri tanıdıkları var. Hatta sana onu satan firmaya bunun daha iyisini üstüne para alıp da yaptırabilirler.